zmień kontrast powiększ czcionkę pomniejsz czcionkę uproszczona wersja
Rada Miejska w Bolesławcu

Rada Miejska w Bolesławcu Transmisje z obrad Rady

Nagranie z dnia wtorek, 28 stycznia 2025 (część 4/4)

Czas publikacji: 159 dni 9 godzin temu
Długość nagrania: 00:50:42
Liczba odtworzeń: 350
Jakość nagrania: SD | HD

Podsumowanie przebiegu posiedzenia / wygenerowane przez sztuczną inteligencję

Streszczenie posiedzenia IX sesji Rady Miejskiej w Bolesławcu - 28 stycznia 2025 (część 4/4)

Punkt 5: Przedstawienie sprawozdania z prac komisji stałych za rok 2024

Obrady wznowiono, a następnie przystąpiono do przedstawienia sprawozdań z prac komisji. Jako pierwsza wystąpiła Pani Aneta, przewodnicząca Komisji Rewizyjnej, która zaprezentowała sprawozdanie obejmujące okres od maja do grudnia 2024 roku. W tym czasie komisja odbyła dwa posiedzenia, podczas których przeprowadzono kontrole funduszy sołeckich oraz działalności Gminnej Komisji do Spraw Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Sporządzono protokoły z kontroli, które zostały przekazane na sesjach.

Następnie sprawozdanie przedstawił przewodniczący Komisji Rozwoju. Zaznaczył, że komisja liczy 14 członków i w okresie sprawozdawczym odbyła 6 posiedzeń, wydając 50 opinii do uchwał. Omawiano różne tematy, w tym projekty uchwał budżetowych oraz analizy sprawozdań z działalności Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej. Podjęto również decyzje dotyczące WPF oraz opinii na temat stawek podatkowych na 2025 rok.

Ostatnie sprawozdanie przedstawił Szymon Pokora, przewodniczący Komisji Skarg, Wniosków i Petycji. Wspomniał o rozpatrzeniu petycji mieszkańców Chotynina dotyczącej obwodnicy Wrocławia, która została uznana za uzasadnioną. W wyniku tego podjęto uchwałę nr V/29/2024 w sprawie rozpatrzenia petycji.

Punkt 6: Informacja burmistrza o pracy w okresie między sesjami

Punkt ten rozpoczął burmistrz, który przekazał informacje o postępach w inwestycjach, w tym w przedszkolu w Bolesławcu, gdzie trwają prace wykończeniowe. Został ogłoszony przetarg na dostawę paliwa opałowego, a także otwarty konkurs na realizację zadań publicznych dla organizacji pozarządowych. Burmistrz poruszył również kwestie związane z utrzymywaniem dróg w zimie oraz zaległościami za odpady komunalne, które wyniosły 100 tys. zł.

Punkt 7: Interpelacje, wnioski i zapytania

Pani sołtys Bożena Stępień zgłosiła problemy z odśnieżaniem dróg, wskazując na niewystarczające posypywanie ich piaskiem. Burmistrz odpowiedział, że umowa dotycząca posypywania jest skonstruowana tak, aby obejmować strome podjazdy i skrzyżowania, jednak można rozważyć zmiany. Radny Szymon Pokora zaproponował zainstalowanie nadajników GPS w pojazdach do monitorowania posypywania dróg.

Sołtys Robert Lis oraz inni radni również wyrazili swoje obawy dotyczące odśnieżania i posypywania dróg, podkreślając, że sytuacja jest niekomfortowa dla sołtysów, którzy muszą podpisywać listy bez możliwości weryfikacji wykonania usługi. Burmistrz zapewnił, że zgłoszenia będą rozpatrywane, a sytuacja będzie monitorowana.

Poruszono również temat jakości wody w gminie, gdzie mieszkańcy zgłaszali problemy z nadmiernym chlorowaniem. Pani kierownik potwierdziła, że woda jest zdatna do picia, ale przyznała, że mogły wystąpić problemy podczas regulacji chlorowania.

Punkt 8: Zakończenie obrad

Na zakończenie sesji burmistrz podkreślił potrzebę monitorowania sytuacji w gminie, zwłaszcza w kontekście bezpieczeństwa mieszkańców. Zgłoszono także wniosek o przekazanie treści audytu oświatowego do radnych. Sesja została zamknięta po omówieniu wszystkich punktów porządku obrad.

Uwaga!

Powyższe podsumowanie zostało wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Mogą znajdować się z nim błędy oraz nieścisłości. W celu weryfikacji zapisów podsumowania, rekomendujemy przesłuchać nagranie i upewnić się, że zawarte w nim stwierdzenia są zgodne ze stanem faktycznym.

Pozostałe transmisje

471 dni 16 godzin temu 764
534 dni 17 godzin temu 831
561 dni 16 godzin temu 832
593 dni 21 godzin temu 872
649 dni 21 godzin temu 938